29 apr. 2011

Min tur

Efter att ha igen spenderat dagen ute på fältet med att sätta upp stängsel skulle jag hastigt blåsa av lite vägdamm från bilen med trycktvätten inför imorgon. Sätter mig framför ratten och vrider om nyckeln. Inte en lampa börjar lysa inte ett tecken på liv. Jag svär tyst för mig och provar pånytt. Stiger ut och tassar efter min hostpappa. Vi startar bilen med startkablar. Jag kör den till det stället var jag sedan tvättar den ren host, host. Rättare sagt jag blåste damm av den.

Sedan körde jag den utanför the shop för att ladda upp akkun redo för morgondagen. Då upptäcker jag att intstrumentbrädan har några lysande lampor. Jag stänger alla dörrar drar ut nyckel än lyser det. Jag frågar min hostpappa och han ser förvånande på mig och rycker ut laddaren. Fortfarande lyser lampan. Janå det var då konstigt. Inte undra på att akkun blir tom. Utan att veta nått går jag in för att få mina kläder torkade från tvättmaskinen och lägga kameran på laddning. Alla förberedelser för att det bara skall vara att slänga allt i bilen och fara emot nya äventyr!

Imorgon eftermiddag startar jag emot Taber för att tillsammans med två andra ta oss iväg till Waterton på lördagen. Ser så fram emot att träffa dessa flickor och få göra nåt eget emellan och inte bara arbete. Inte för att jag inte gillar mitt arbete men man vill alltid se nåt nytt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar