18 apr. 2011

Ja se det snöar

Ack om det vore jul nu skulle vädret vara perfekt! Marken är vit och det dalar ner snöflingor.

Nu är fallet inte detta. Istället är det påsk som står för dörren och jag börjar bli otålig på all snö som vägrar försvinna. Dagen skulle bli i arbetets tecken istället har jag hunnit kontakta många från hemlandet. Vilket inte heller är dåligt. För att vara ärlig är jag jätte glad över att jag haft tid idag att spendera på datan för att få höra om det fina och varma vårvädret hemma. Detta gör att det riktigt värmer inom mig. Jag blickar ut och funderar varför jag alltid väljer fel land? I väntan på varmare tider hinner jag anpassa mig ordentligt till livet på det nya stället.

Eftersom jag tidigare nämnde om seminariet jag var på tänkte jag upplysa dig med en bild av vad de kallar rodeo på den ranchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar