21 apr. 2011

Arbeta?

Jag trodde jag kom hela vägen till Kanada för att arbeta. De senaste dagarna har varit som semester. Lite arbete nu som då. Beroende på vad som behövs. Eftersom våren är sent iår. Bara för att jag är här, är säker på det. Så har vi ännu inte påbörjat vårbruket, inte heller har vi satt upp fler stängsel än det jag började på för en vecka sedan.

Istället har vi kört av och an och försökt få alla papper organiserade som behövs för min vistelse i detta land. Stackars Kanadensare som ser på körkortet och frågar heter du Korkort Ajokortti. Sedan ler man vackert och pekar på rätt namn. Man skall även minnas att säga vilken månad man är född för de har ingen ordning på det. Eftersom det varierar beroende på.

På ett ställe blev mitt förnamn mitt efternamn och tvärtom. Min moders flicknamn trodde det att jag hade stavat fel. Eftersom det har 4 konsonanter efter varandra. Svårt med utlänningar. Nu har jag iaf en bil, ett Kanadensiskt social nummer, eget mobil nummer och jag känner hur friheten sprids inom mig. Nu borde våren komma så att man får en massa arbete att göra, så man får betalt så man får ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar