23 apr. 2011

över 300km igår

Funderade vad jag skulle göra och beslutade mig för att ta en tur till Lethbridge alldeles ensam. Så jag startade bilen och körde till Lethbridge. Väl framme vände jag fel och tappade bort mig. Vem kunde ha gissat. Körde fram och tillbaka och hittade slutligen en butik. Det var en skön känsla. In och kolla runt fann inget intressant. Iväg igen, nästa butik tornade sig upp. In och kolla runt. Fortfarande ingen så gick jag förbi elektronikhyllan och grabbade tag i en vän på 100CAD och köpte den. Så nu skall ingen resa behöva göras ensam eller i tron att man tappar bort sig i detta stora land. En skön känsla. Jag har just installerat min GPS och hoppeligen förstår jag mig på den och att vi tillsammans hittar rätt i detta land!

Vilka finesser den har. Typ allt.

Efter mitt inköp begav jag mig ner till Coutts så att jag kan säga min far att jag besökt platsen. Det är bilväg lite på 20km dit. Jag körde bara dit och sen hem.

Men än var dagen inte till ände så jag beslöt att köra till en vacker plats även kallad Writing on stones ca 50km från var jag bor. Verkligen vacker plats med berg och sandsten. Vill dit och kolla runt bara det blir gräs och mera vår/sommar. På vägen tillbaka höll jag igen på att köra fel. Kollade ner på min gps som ännu finns i sin ursprungslåda och undrade varför jag inte installerat den än. Körde tillbaka och vände rätt. Med tur och lite tålamod hittade jag hem. Jsg kunde visa mitt inköp för värdarna och det gav mig ett varmt skratt och menade att det inte var en dum investering. Med tanke på att jag ämnar köra runt i Kanada bara jag kan bestämma mig var jag skall börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar