12 apr. 2011

Dödat skadedjur

Blev visad dessa söta smådjur som springer omkring överallt. Kallas gopher. Hittade inte vad de är på svenska. Nåja jag blev utpekad att där finns en gopher. Jag sku just säga "kinda cute" när värden vände mer på ratten och körde över den med ett leende. Jag lät det bli en tanke och kan kallt konstatera att detta är ett skadedjur. Tog inte många dagar innan vi var ute på åkern för att förgifta gophers. En hel dag gåendes fram och tillbaka och sätta gift i hålen som de små djuren gräver i åkrarna. Fötterna värkte och ryggen var mör. Det blev en lång dag.

Idag har jag utfodrat djuren med halm. Kollat hur de mår och kört bakom en traktor dit den skulle hem tillbaka. Det blev en lång färd körandes 30-40km/h. Jag hann tänka en massa tankar och äta canadensiskt karkki som inte var det bästa. Måste prova nåt annat en annan gång.

Janå, jag är inte alls på skrivan humör tänkte jag skulle skriva några få rader iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar