10 maj 2011

Veckoslutet

Jag planerade en dag på stan med att shoppa och äntligen få håret klippt. Slutade i att jag ringde två vänner och hörde vad deras planer var. Vips var jag på väg körandes till Taber för att plocka upp dem och en annan. Sedan fortsatte vår färd till Bassano var vi träffade 4 andra praktikanter och hade en mysig kväll med öl och kortspel aka SPOONS. Varpå vi sov över för att dagen efter köra vidare på vår roadtrip. Vidare till en ny placement nära Trochu. Så nu är närmaste praktikanten 2h ifrån istället för en. Men jag kan inte sluta glädjas åt henne för att hon inte kunde sluta le då hon äntligen kom fram till sin nya placement. Så det var total värt att hon fick flytta längre bort. Synd för mig som är den ända sukker här i söder, men de e sen synd!

Inte ska vi sörja. Hoppeligen finns det arbete att göra så att tiden inte blir låång. Så arbeta bör man så man sedan kan njuta av den lediga tiden på vägen ;)

2 kommentarer:

  1. Bra att höra att du trivs :D ni verkar ha mycket kontakt med varann därborta fast ni bor rätt långt ifrån. Har ni träffat på några nya kulturchockar sen äggkokandet? ;)

    SvaraRadera
  2. banan och mjölk. helt gott men udda. :) sen arbetar de på ett annat sätt, längre dagar men långsammare på nåt vis.

    De e inte egentligen så mycke kulturkrockar allt görs bara lite annorlunda ;)

    SvaraRadera