24 aug. 2010

Heej de e tisdag

Fick min vän på besök idag. Hämtade henne från tåget på morgonen så att vi kunde prata innan hon skulle bege sig vidare i världen. Till vårt grannland.

Morgonen började med att väckarklockan skrek ut i tystnaden. Yrvaket kollade jag omkring mej i rummet innan jag kom underfund med vad det var för ljud. Trycker hastigt på en knapp, ljudet tystnar. Efter tio minuter skriker den till för att påminna att den finns. Jag hör kaffekokaren i bakgrunden. Tittar på klockan. Den visar 06.10 sakta drar jag mej ur sängen och borstar tänderna. Efter en kopp kaffe känns allting mycket lättare som vanligt.

Djuren vill också ha sin mat. Så jag tar på mej kläder och tassar iväg. Det har blivit kyligare i luften. Hösten kommer med stormsteg emot oss. Medan jag går till djuren försöker jag inse att skolan snart börjar och än har jag mycket som borde göras. Djuren får sin mat och jag skyndar iväg för att ta en snabbdusch.

Håret vill inte som jag vill. Fast jag försöker sätta i olika medel. Efter en stunds försök ser det nästan bra ut. Klockan går framåt snart måste jag starta emot tåget om jag ska hinna i tid. Kollar mej hastigt i spegeln sätter på lite mascara och går emot bilen. Startar den och kör emot tågstationen. Kommer fram i förtid. Som jag allt som oftast gör. Tur nog behöver jag inte vänta innan tåget kommer och jag kan köra hem med min vän.

Vi tar en lugn dag och berättar om det ena och andra. Samma kväll kör jag henne till tåget. Hon ska ut i stora världen. :) Kommer nog att sakna henne men önskar henne allt väl och att hon ska trivas samt lära sej mycket nytt. Det finns msn, skype, mail och tillåme brev. Så hon är egentligen inte så långt borta.

1 kommentar: