23 aug. 2010

jobb



Den senaste tiden har gått åt till jobb. Jobb som jag gillar. Att vakna på morgonen och inte veta hurudan dagen blir. Känns skönt. Var morgon väcks jag av väckarklockans arga skrik och var morgon har jag även inte sluppit upp direkt. Usch vilken latmask jag blivit. Dagen börjar med en kopp kaffe och nåt till, sedan beger jag mej till djuren för att ge dem mat samt kolla att alla har det bra. Innan jag tar en paus och sedan blir det en promenad om alla djuren är på sina rätta platser. Ibland får jag tillåme prova mina vallnings kunskaper.

Jag gillar mitt jobb det är inte tidsbundet samt man gör det som behövs. Jag sätter mej i gräset bakom hunden som håller djuren. Hon rör sej inte djuren betar lugnt vidare. Gräset ser fräscht ut och det luktar får. Jag tar mej en liten stund för mej själv. Lammen på betet tittar nyfiket på vad vi gör. En av dem vänder sej mot oss och kollar länge innan den bestämmer sej för att komma och se. Bakom hunden sitter jag tyst och väntar. En lätt nästan omärkbar rörelse av henne och lammet vänder och går tillbaka till sin flock. Det är skönt att sitta i gräset. Tar fram min kamera och knäpper några bilder som minne av denna sköna stund.

3 kommentarer:

  1. Härlig bild :) Du borde ha den som bakgrund till bloggnamnet :) Skulle passa perfekt!!

    SvaraRadera
  2. Tror du jag e så duktig att jag sku få den dit ? :O måst prova :) för jag vet int hur man gör

    SvaraRadera
  3. Det löste sig vist med glans :) Härligt härligt!! !

    SvaraRadera