11 aug. 2010

tid

Ibland tycker jag att tiden inte räcker till för allt som jag vill göra. Visst man prioriterar å gör allt roliga först :) men ibland funderar jag på att börja träna eller länka på allvar men då finns de int tid.. Var försvinner all tid? Gör jag bara fel val å planerar min dag fel..

Så efter att jag hade målat på huset tillräckligt länge dragit penseln opp å ner doppat den i burken efter mer färg. Sett hur färgen droppat ner på marken medan jag lyssnat på musik kom jag på att om man stiger opp lite tidigare på morgonen kanske man skulle hinna få in en länk tid :) men sedan kom nästa problem jag e ingen morgonmänniska. Två bräder e målade dags att flytta på stegen. Jag klättrar ner å flyttar stegen två bräder åt vänster. Klättrar upp till tonerna av Magnus Uggla pärlor åt svin. Försvinner in i mina tankar igen om att tiden inte räcker till för att länka. Kanske man ändå kan ändra sina vanor fast man int e en morronmänniska? Kommer på att jag än en gång glömt att ringa efter en frissa tid, sneglar ner på klockan som visar 16.30 konstaterar att det e ingen vits att försöka ringa idag. Mittiallt e färgen slut i den lilla burken jag har med upp. Vilket passligt tillfälle att ta ledigt för idag. :) Tur att man kan bestämma sina egna arbetstider lyssnar på eminem we made you när jag klättrar ner för stegen sista gången för att lägga undan penslarna, för att fortsätta en annan dag.

Nu efter en efterlängtad dusch känner jag hur mina vader sakta börjar värka, de e ovana att stå på en stege å balansera. Än väntar jag på att axlarna ska börja bli sjuka så att man äntligen kan känna att man faktiskt fått något uträttat. Nu behövs det choklad för att man ska känna sej glad :)

1 kommentar:

  1. Men du motionerar ju i allra högsta grad :) Kanske inte länkar, men det är väl motion att klättra upp och ner på stegen, samt hålla sig kvar och måla upp och ner med armen :)

    Hur man än planerar så finns det inte tid för det man inte vill göra :o

    SvaraRadera