14 maj 2012

Vuxenpoäng?

Jag har samlat på mig vuxenpoäng genom att rensa i rabatterna. Det hela började efter att jag hämtat tillbaka den försvunna rotkrafsaren, så måste jag prova om den är så bra som jag tänkte. Så de första metrarna i rabatterna har jag slitit mig igenom. Har först hackat med min rotkrafsare för att rötterna skall bli luftiga och lätta att sedan slitas upp ur sin jord. Man tar tag i den del man får och så drar man upp flere meter nässlor. Det sorliga med resultatet är troligen att jag på samma gång dragit upp alla små oskyldiga blommor som en dag för flera år sedan beslutat sig för att flytta in där. Som man säger på ren svenska "det e sen synd!". För nu har jag stirrat på dessa nässlor en gång för mycket, och nässlorna har sett på mig en gång för mycket. Fast jag ivrigt börjar så dör ivern snabbt ut efter att man krafsat, rivit, slitit, svurit, bränt sig på en nässla. Vi skall nu se hur länge jag orkar med min nya hobby, innan jag tröttnar och kommer på någonting intressantare och framför allt viktigare sysselsättning. Jag har även sått blommor inne som borde få komma ut i solen snart. Bara jag orkar. Fast vissa av mina blommor börjar få ett helt annat utseende än jag trodde. Det ser lite ut som riktiga bönor. Jag har sått dem i tron att det är luktärter. Det är någon som har satt frön i min frösamling helt klart. Så jag undrar om jag fortfarande skall plantera dem i blomrabatten och säga att de har fått gro bara för att de lurade mig. Ha, vad lätt man kan bli lurad av frön. Jag känner att jag har kommit ett stort steg närmare min examen. Det som jag inte trodde skulle bli sanning tidigare i år. Så har jag mot förmodan skickat in alla mina arbeten (som jag vet om) så nu väntar jag på att vitsorden skall droppa in. Efter det är det bara att ansöka om betyg, le vackert och tacka för dessa fyra år. Kan inte tro det är sant än. Eller kanske orsaken är att jag inte vill att det är sant. Det var fyra av mina bästa år, varav sju av dessa månader var ännu bättre. Jag har många bra minnen, mindre bra minnen och några suddiga som jag senare i livet kan blicka tillbaka på och börja mina meningar med "då när jag studerade vid skuffis, så..".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar