6 maj 2012

Sweet dreams are made of these..

..Jag hör till de som inte gillar att drömma. Tanken att minnas vad man drömt ger mig kalla kårar längs ryggen. Då jag lägger huvudet mot dynan och blundar stiger hoppet att jag skall vakna utan minnen av det jag drömt om. Jag har vaknat upp så många gånger med obehagskänslor med minnesbilder som bränt sig fast på näthinnan. Ofta är det verklighetstroget. Sanningen och dröm känns som en hårfin skillnad. Tanken slog mig när mina högtalare spydde ut musik av Marilyn Mansons låt, sweet dreams. Jag upplevde något nytt för några kvällar sedan. Utanför mitt fönster strök grannens svarta katt. Jag tog min med till dörren. Utanför kunde jag höra ett svagt jamande, jag öppnade dörren. På min trappa stod mycket riktigt grannens katt med sina gröna ögon uppspärrade. Min kisse rusade ut och leka. Varje dag ser man något nytt, då fick jag se att även katter kan be om lov att få kompisen ut och leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar