2 juni 2011

Onsdag

Hemlängtan lägger sig omkring en som en kalldusch. Efter att man spenderat dagen med gifttabletter som lagts ner i varje hål med kindpåsråttsinvånare. Såna har vi inte i mitt hemland är den första tanken. Foten ömmar och jag kör hem för att ta kvällen. Hinner sitta en stund innan jag blir uppkallad att lappa stängsel och jaga in ungdjur. Andra kallduschen av hemlängtan kommer då jag står med en elstängselstråd som fastnat i rullen. Då jag står 50 meter ifrån. I kvälls solen piper myggorna runt mig och äter all blod de kommer åt. Jag blundar svär och går bestämt tillbak till quaden efter några arga ryck löper tråden igen. Efter allt detta visar det sig att inte strömmen går igenom. Då är det att finna felet. När jag ska knyta ihop trådarna lyser min intelligens med sin frånvaro och jag blir chockad när jag känner något som ilar genom hela min kropp. Först fattar jag inget sedan slår det mig att strömmen i ena tråden är på. Inte blev jag direkt gladare av detta. Stänger av strömmen knyter ihop. På vägen hem ser jag ett ungdjur på fel sida. Denna lyckas jag inte få in fast jag försöker. Foten värker jag svär och kör hem. Efter en god mål mat så är hemlängtan som bortflugen. Inom mig är jag säker på att det var hungern som gav sig till känna. För jag blir på så dåligt humör om jag inte äter.

Tröttheten sprider sig som ett virus i kroppen. Min tanke var att jag skulle läsa en stund. Innan jag blundar för natten. Har funnit min bok jag tog med för resan. En av mina favorit författare och förvåningen är stor när jag säger Henning Mankell. Läser nu romanen "steget efter". Måste avnjuta lite svensk litteratur efter all engelska man ser, hör och upplever varje dag. Vissa stunder måste jag lyssna på finskmusik aka Apulanta för att känna var man hör hemma. Eftersom jag stod i myggornas marthamöte så har jag ett myggbett på 3 gånger 4 centimeter på min vänstra axel. Jag kan tacka den lyckliga mygga som fick lite mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar