24 aug. 2011

Har dragit in luft från USA i mina lungor

Den ack så söndriga bilen reparerades med två skruvar och lim. Efter ett välförtjänat veckoslut med fest och stohej så var vi tillbaka i startrutan med min bil. För nu läcker han på samma plats.

Veckoslutet firades i Norrare breddgrader på en campingplats som heter blood indian lake. Med några öl och campfire. Riktigt mysigt. På lördagen tog vi oss en sväng ner till Bassano för att vara med om en riktig branding. Det mina vänner var en härlig upplevelse! Att se hur hästarna arbetar och hur cowboysen kastar sina lasson för att fånga en kalv som de sedan hämtar emot två frivilliga som kastar kalven runt och över på höger sida för att sedan hålla den nere. Medan resten av människorna utför sina arbeten som att ge spruta, märka, plastmärka och brännmärka. Kastrera och ge växthormon. Hoppas jag inte glömt nån del av arbetet. Härligt att se dessa arbeta. Dammet yr runt mig medan jag gör min uppgift och klipper märken i öronen. Ibland rusar en kalv emot och man måste alltid hålla ögonen på alla djur så man inte blir överrumplad. Jag såg ett nära öga tillfälle. Han höll nere en kalv. Mittiallt från ingenstans rusar en kalv emot honom och tar ett skutt. Mitt över huvudet ger kalven ifrån sig en extra spark. Som tur så träffas han inte av kalven. Utan kalven var så grasiöst över att jag inte kunde tro det var sant.

På måndags morgonen får jag reda på att lyckan inte står på min sida. Det blir stängselarbeten i 30 grader. Stängselarbeten är kul men inte i för varma tider. Puh. Följande dag får jag köra swather! Wau A/C love it. Men även det arbete har sitt slut igen står det stängselarbete på agendan. I shorts så jag kanske får lite mindre bondebränna och mer fin bränna. Önskan är stor för det.

När jag äntligen kommer in längtar jag efter en iskall coca cola. Hittar ingen och tycker jag kan nöja med not som liknar. Ni vet känslan då man tror man får något man verkligen längtat efter, men så visar det sig vara fel. Så var min känsla för i glaset var det diet coca cola som bubblade upp mot mig. Vilken skillnad och vilken äcklig dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar