7 jan. 2012

Snön ligger vit på marken

Jag lyssnar på åttio- och nittitals musik. Funderar på livet och allt vad det innebär. Mest av allt tänker jag på hur denna bobba kunde kasta sig över mitt immun försvar och göra mig så svag och liten. Morgonen sovdes bort ihopp om att jag skulle klarat av att lura iväg denna oinbjudna gäst. Så mitt på dagen började jag med ett morgonmål och tvingade ner lite mat. Motvilligt så petade jag i mig några skedar gröt och lite te. Efter det så såg jag mot min plan över dagen och lade mig som en död sill framför datan och tittade på film. Eller tittade och tittade jag såg i alla fall slut texten. Så där som vanligt. Som en vis man frågade av mig "så du behöver se en film ca 15 gånger innan du kommit igenom hela?" Vissa dagar känns det definitivt som det. Därför väljer jag att dessa dagar se de filmer jag redan kan utantill. För att slippa bli ledsen och arg. Så även denna gång valde jag en disney klassiker, så att jag inte behöver vakna och vara rädd heller.
Innifrån min lilla borg har jag sett hur snön dalat ner och lagt sig vit på marken. Synd av denna slöhet har jag bara varit innomhus och tagit det lugnt. Hoppeligen dyker min energi och glädje att göra allt som skulle göras idag upp imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar