12 jan. 2012

Dagarna borde vara längre

I tron att jag kommer att hinna med allt jag vill har jag tagit tag i alla mina kurser som skall vara klara snarast möjligast. På sidan om mitt slutarbete, och för att jag inte skall ha tråkigt så arbetar jag nu några dagar på eftermiddagen också. Som tack för allt detta så somnade jag på soffan så fort jag kommit hem från skolan. En timme senare vaknade jag och blickade ut över vardagsrummet som hade blivit mörkare än då jag somnat. Tiden hade rört sig framåt snabbt. Jag sträckte på mig och satt mig långsamt upp i soffan, nacken skrek av värk. Jag böjde den långsamt åt båda hållen och sedan tog jag mig hela vägen upp i stående ställning. Klockan pekade på 5. Jag drack en snabb mikro uppvärmd kaffekopp för att ta mig ut till arbetet. Där hade just inte hänt mycket nytt och det gick som dagarna innan. Vilken tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar