25 okt. 2011

När man tror man ser syner, är det bara snö?

Inte mycket snö som tur, bara några ynkliga små flingor som dalar ner till marken. Vintern knackar på dörren och jag vägrar släppa in den än! Här skall det vara varmt och skönt ännu nån vecka till. Tycker jag.

Jag lämnade arbetet och gården bakom mig på fredag eftermiddag, tidigt på eftermiddagen ca 12. Bara för att köra 4h upp i landet. Dessa snabba 4h blev närmare 6h. Bara för att det var trafikstockning på väg 22. Så där satt man som en idiot i över halvtimme och glodde på bilen framför innan de äntligen släppte oss att köra. Så hade jag turen på min sida och kom till Calgary just i tid för rushhour. Perfekt. Det tog mig alltså 1h att köra igenom Calgary i 20-30 km/h, då de skall gå 100km/h. Jag bara var så glad, not. Stressad gånger tusans mycket! Hur jag än körde så kom jag inte alls fram till 4 pm som planerat utan väl till 6 pm och bussen jag skulle med avgick 6.15 pm. Så det var nog ack så spännande att köra. Tur hann jag med. Så att jag fick se min första fotbolls match. Av vilket jag fattade noll. Detta är då amerikansk fotboll. Alla sprang en kasta sig alla föll på varann. Publiken hurrar, Hippsie stirrar tomt framåt. Ser att det är Stampeders som hurrar. Försöker hurra med. Istället blir jag avbruten av fyrverkerier. Wow detta gör det mycke lättare att veta när man skall skrika. Sist och överlägset vann vi över riders. Ja det förstod jag i alla fall. Vilket var ännu bättre. Efter matchen tog vi oss till en dansklubb. Vilken hade en blingbling sadel i taket istället för en discoboll. WAU! Och jag som är så bra på att fota tog ingen bild. Typiskt!
Morgonen steg in i bilden och vi tog oss tillbaka till campingplatsen för att sova några ynkliga timmar innan alla vaknar på nytt igen. Klockan visade argt på 6 am och jag stängde ögonen och tänkte varma tankar. Bara för att det var så *piiiip* kallt i tänltet. Vem i hela helvete har tagit bort heatern från tältet som fanns där i September? och alla andra sommarmånader.

Efter en stunds vila vaknar jag med ett ryck och ser ner på klockan den visar 9 am. De andra börjar röra på sig. Efter en liten stund till stiger även jag upp. Klockan är då närmare 10. Vi börjar dagen med sport. Vi spelar football, dodgeball, beersbee, hela havet stormar med människor och så vidare. Hela dagen är utomhus tills kvällen då vi klär oss i läckra kostymer. Eller vi klär ut oss till "think canada" så där finns football fans, ishockey fans, ko, cowboy, country singer... Det mesta som bara går att tänka till Kanada. Vi tar oss ut till en lokal bar och festar loss. Väl efter 11 pm har jag tröttnat och skulle gärna ta mig en längre natt än dagen innan. Som tur finner vi någon som kan köra klockan 1 am och vi tar oss tillbaka till campingen för att vila ut. För jag ville sova lite extra då jag har 4h körväg hem nästa dag.

Har nu kört och hälsat på flygplatsen jag skall flyga från snart. Hade en kompis som skulle flyga ut därifrån och eftersom jag kör genom Calgary kunde jag inte neka henne skjuts det skulle vara mer än elakt. Och att se var jag stiger in i om några dagar är väl inte så faligt. Det fick mig att inse att det är sant. Det är nu det gäller inte om flera många månader utan nu.

Väl hemma så hälsade jag på hostfamiljen och tog mig en tidig kväll. På måndag morgonen var det dags att arbeta och sätta irrigationen redo för vintern. Så allt skulle flyttas så inte snön förstör det och "kedjas" fast i marken så inte vinden sliter det med sig. Så nu då det är gjort är det bara att invänta vintern med sin tunga snötäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar