18 feb. 2017

Att tidsplanera

Jag har varit en naturbegåvning på att planera mina dagar och helt enkelt planera tidtabeller, tills jag flyttade.

Nu hör det till min vardag att se i kalender sucka och konstatera att igen en gång är det något som krockar med varandra. Jag har nu fått träna på att flytta om i tidtabellen, välja och fundera vilket som lockat mest. Jag vet inte om det är för att jag är mera involverad eller för att jag helt blandar ihop dagar och tider.

Jag har planerat med jobb och fritid hela Februari till slut, och än finns där dagar som krockar, dagar som jag borde ta och byta tider och platser på. Har bara inte haft tid att fundera över situationen. Skall nu i måndag börja planera för Mars månad, kan redan nu säga att det redan finns konflikter i min tidsplanering... En del är redan utredda andra skall redas ut under kommande tid. På samma gång som det är roligt och motiverande att ha något extra att göra på sidan om, så skulle det ibland vara trevligt med lite tråkiga dagar.

Jag har som hjälp till att reda ut när jag är bokad börjat använda min telefon kalender, men jag har inte den tydligen alltid up to date. Något som bör åtgärdas. För annars blir det tungt i längden om jag inte kan lita på vad jag skrivit upp i den. Sedan har jag även en almanacka på väggen samt det viktigaste lantbrukskalendern som hjälp att hålla koll på mina dagar.
Det är lite farligt att ha info på tre ställen, men jag försöker hålla alla lika uppdaterade. De har även lite olika viktighets info i sig. Ordning och reda är till för idioter, endast ett geni behärskar kaos.

Vissa dagar kan jag bli så otroligt frustrerad av tidsåtgången det behövs för att planera rätt, speciellt de dagar när man satt ner otroligt mycket tid på att få allt rätt. Så får man börja om från början för då meddelar någon om dett viktigt möte eller dylikt. Oftast är det möjligt att byta och pussla så att man kan vara med på mycket, andra dagar får man dra lång sticka eller fundera vilket gynnar mest. Alltid lika roligt att pussla ihop vardagen, det är ett helt vanligt vardagsproblem.

Jag brukar ofta tänka att man kan inte få allt, men får man mycket så är det redan bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar